Tips en trucs om aan veel biljetten te komen

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Crazy Bob, Fons, eddydevries

User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Tips en trucs om aan veel biljetten te komen

Post by Ralf »

Hoe kom je aan zoveel biljetten heb je misschien tips en trucs voor mensen die er minder hebben?
Want hoe meer biljetten we krijgen hoe beter toch?


Ik Pin elke week mijn maximale op te nemen bedrag bij de rabobank in 5 euro biljetten (500 euro)
User avatar
Nick6502
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3153
Joined: Tue Mar 30, 2004 11:44 pm
Location: Kuurne

Post by Nick6502 »

Ik betaal zoveel mogelijk met briefjes van 50 en 20. Op die manier krijg ik veel wisselgeld terug.
Enkele vrienden helpen me nu en dan door de gegevens van hun biljetten aan mij door te geven.
Ik haal de meeste biljetten van mijn vader, die 's avonds thuiskomt met een hoop geld in z'n zakken na een lange werkdag. :wink: Jammer genoeg zit ik op kot en zie ik m'n vader slechts in het weekend. :x
User avatar
Blueman
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2229
Joined: Mon Dec 23, 2002 1:44 am
Location: Helmond, The Netherlands
Contact:

Post by Blueman »

Gewoon normaal blijven uitgeven enzo...

Wordt vanzelf wel meer
en natuurlijk bij familie/vrienden vragen of je hun biljetten in mag voeren
Blue is the color that makes people wild!
User avatar
lian
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 340
Joined: Fri May 21, 2004 10:24 pm

Re: Tips en Trucs om aan veel biljetten te komen.

Post by lian »

Ralf wrote:Hoe kom je aan zoveel biljetten heb je misschien tips en trucs voor mensen die er minder hebben?
Want hoe meer biljetten we krijgen hoe beter toch?


Ik Pin elke week mijn maximale op te nemen bedrag bij de rabobank in 5 euro biljetten (500 euro)
Je kunt proberen bij een winkel de vijfjes weer om te wisselen in andere biljetten. Bij de meeste winkel zijn ze blij met vijfjes. Je kunt natuurlijk ook nog aan je moeder/vader/opa/oma/oom/tante (weet ik veel wie) vragen of je voor hun ook elke week 500 euro mag pinnen, als ze dat niet nodig hebben en wel netjes terugstorten uiteraard.
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Re: Tips en Trucs om aan veel biljetten te komen.

Post by Ralf »

lian wrote:
Ralf wrote:Hoe kom je aan zoveel biljetten heb je misschien tips en trucs voor mensen die er minder hebben?
Want hoe meer biljetten we krijgen hoe beter toch?


Ik Pin elke week mijn maximale op te nemen bedrag bij de rabobank in 5 euro biljetten (500 euro)
Je kunt proberen bij een winkel de vijfjes weer om te wisselen in andere biljetten. Bij de meeste winkel zijn ze blij met vijfjes. Je kunt natuurlijk ook nog aan je moeder/vader/opa/oma/oom/tante (weet ik veel wie) vragen of je voor hun ook elke week 500 euro mag pinnen, als ze dat niet nodig hebben en wel netjes terugstorten uiteraard.
Ja kan wel eens aan mijn broer vragen of hij ook een keer voor mij pind.
Alleen mijn ouders vinden het al niet zo leuk als ik pin dus ik weet niet of ze dat wel goed vinden.
User avatar
lian
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 340
Joined: Fri May 21, 2004 10:24 pm

Re: Tips en Trucs om aan veel biljetten te komen.

Post by lian »

Ralf wrote:
lian wrote:
Ralf wrote:Hoe kom je aan zoveel biljetten heb je misschien tips en trucs voor mensen die er minder hebben?
Want hoe meer biljetten we krijgen hoe beter toch?


Ik Pin elke week mijn maximale op te nemen bedrag bij de rabobank in 5 euro biljetten (500 euro)
Je kunt proberen bij een winkel de vijfjes weer om te wisselen in andere biljetten. Bij de meeste winkel zijn ze blij met vijfjes. Je kunt natuurlijk ook nog aan je moeder/vader/opa/oma/oom/tante (weet ik veel wie) vragen of je voor hun ook elke week 500 euro mag pinnen, als ze dat niet nodig hebben en wel netjes terugstorten uiteraard

Ja kan wel eens aan mijn broer vragen of hij ook een keer voor mij pind.
Alleen mijn ouders vinden het al niet zo leuk als ik pin dus ik weet niet of ze dat wel goed vinden.
Wat is het probleem dan ?? Iedere ouder gunt zijn kind toch een hit. Misschien kun je kindertelefoon hier over bellen of de kinderbescherming. :wink: Je ouders moeten blij zijn dat je zo'n goedkope hobby hebt. Dus lieve moeder van Ralf ben blij dat uw zoon alleen maar pint en stort en geen drugs gebruikt of liters alcohol tot zich neemt. Zo'n jongen gun je toch een hit, dus ga a.u.b. een keertje pinnen voor hem, zodat hij eindelijk zijn welverdiende hit krijgt.
Last edited by lian on Thu May 27, 2004 6:51 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 14704
Joined: Sat Oct 19, 2002 12:14 am
Location: Netherlands

Post by Fons »

Inderdaad, geld opnemen uit de geldautomaat en dan invoeren en weer storten bij een postkantoor. 8)
Soms neem ik ook binnen vijfjes op, die komen niet uit de Postbankautomaat! Misschien morgen weer binnen ook opnemen.
Bij de Rabobank neem ik vaak ook geld op, daar kan je biljetkeuze doen! :) :D
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Re: Tips en Trucs om aan veel biljetten te komen.

Post by Ralf »

lian wrote:Wat is het probleem dan ?? Iedere ouder gunt zijn kind toch een hit. Misschien kun je kindertelefoon hier over bellen of de kinderbescherming. :wink: Je ouders moeten blij zijn dat je zo'n goedkope hobby hebt. Dus lieve moeder van Ralf ben blij dat uw zoon alleen maar pint en stort en geen drugs gebruikt of liters alcohol tot zich neemt. Zo'n jongen gun je toch een hit, dus ga a.u.b. een keertje pinnen voor hem, zodat hij eindelijk zijn welverdiende hit krijgt.
Als ze er een keer wat van zegt zal ik dit laten lezen :wink:
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 373
Joined: Sat Mar 06, 2004 8:52 pm
Contact:

Post by Senior »

Het zit er dik in dat Ralf's ouders er problemen mee hebben dat hun zoon dan regelmatig met €500 op zak naar huis loopt, en even later met hetzelfde bedrag weer terug naar de bank gaat. Het schijnt dat er nog steeds af en toe mensen beroofd worden op straat...
Groeten,

Senior
Do you have information about euro variants? Tell me!
User avatar
Ralf
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 7382
Joined: Fri Feb 13, 2004 1:45 pm
Location: Lottum - Limburg - The Netherlands
Contact:

Post by Ralf »

Senior wrote:Het zit er dik in dat Ralf's ouders er problemen mee hebben dat hun zoon dan regelmatig met €500 op zak naar huis loopt, en even later met hetzelfde bedrag weer terug naar de bank gaat. Het schijnt dat er nog steeds af en toe mensen beroofd worden op straat...
Groeten,

Senior
Ze hebben er niet echt problemen mee maar ze vinden het niet echt fijn.
Ik doe bijna altijd 2x 250 euro. (heb ik 2x plezier :) )
User avatar
lian
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training
Posts: 340
Joined: Fri May 21, 2004 10:24 pm

Post by lian »

Senior wrote:Het zit er dik in dat Ralf's ouders er problemen mee hebben dat hun zoon dan regelmatig met €500 op zak naar huis loopt, en even later met hetzelfde bedrag weer terug naar de bank gaat. Het schijnt dat er nog steeds af en toe mensen beroofd worden op straat...
Groeten,

Senior
Je moet ook niet met het geld lopen zwaaien of zo. Ikzelf verdeel het altijd over verschillende zakken en nog een klein beetje in mijn portemonaie voor de overvaller. Je moet het ook zeker niet tegen iedereen vertellen, want dan kan het weleens bij de verkeerde terecht komen. Dus Ralf gewoon doorgaan hoor en anders kunnen ze toch ook nog even meegaan, kunnen ze gelijk zelf even pinnen. Heb je twee vliegen in een klap. :D
User avatar
EryciusPuteanus
Euro-Regular
Euro-Regular
Posts: 165
Joined: Mon Dec 15, 2003 6:22 pm
Location: Leuven, Belgium
Contact:

Post by EryciusPuteanus »

Ik ga hier waarschijnlijk van iedereen een pantoffel tegen m'n kop krijgen, maar ik doe eigenlijk al die moeite niet om aan extra biljetten te geraken. Ik moet wel zeggen dat ik wat minder met Bancontact en Proton betaal, en wat meer met biljetten sinds vroeger, en ik pas ook op dat ik zo mogelijk geen ongeregistreerde biljetten uitgeef, maar daar houdt het ook bij op.

Het is volgens mij ook helemaal niet de bedoeling van EBT om al die "tappenflappen" ( :wink: ) leeg te gaan halen en terug te laten vullen zonder die biljetten ook effectief te gebruiken. Nu ja, als het kan dan kan het en dan is het niet verboden om er gebruik van te maken. Maar ik doe er niet aan mee (vooral omdat ik daar eigenlijk niet veel tijd voor (over) heb)
User avatar
!Pretfles!
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1693
Joined: Tue Jul 22, 2003 6:20 pm
Location: Mechelen (Flanders,Belgium)
Contact:

Post by !Pretfles! »

EryciusPuteanus wrote:Ik ga hier waarschijnlijk van iedereen een pantoffel tegen m'n kop krijgen, maar ik doe eigenlijk al die moeite niet om aan extra biljetten te geraken. Ik moet wel zeggen dat ik wat minder met Bancontact en Proton betaal, en wat meer met biljetten sinds vroeger, en ik pas ook op dat ik zo mogelijk geen ongeregistreerde biljetten uitgeef, maar daar houdt het ook bij op.
Same here,
niets speciaals, behalve als mijn ouders langskomen dat die wel effe hun biljetten laten opschrijven, maar echt vaak is dit ook niet.
My Flickr
Personal Blog
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
('.)_('.) webpage to help him gain world domination.
User avatar
Blueman
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2229
Joined: Mon Dec 23, 2002 1:44 am
Location: Helmond, The Netherlands
Contact:

Post by Blueman »

EryciusPuteanus wrote: Het is volgens mij ook helemaal niet de bedoeling van EBT om al die "tappenflappen" ( :wink: ) leeg te gaan halen en terug te laten vullen zonder die biljetten ook effectief te gebruiken. Nu ja, als het kan dan kan het en dan is het niet verboden om er gebruik van te maken. Maar ik doe er niet aan mee (vooral omdat ik daar eigenlijk niet veel tijd voor (over) heb)
Ik heb het ook 2x gedaan, dat ik langs geld opgenomen heb en weer teruggestort...
Maar ik zie er ook de fun niet van in..
okee je hebt wat meer biljetjes maar krijg daar niet echt de kick van...
wel als je bv iets van 400 euro moet betalen en dat doet met allemaal 10tjes (vinden de mensen van de packetdienst ook leuk btw :D)
Blue is the color that makes people wild!
User avatar
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 711
Joined: Mon Nov 03, 2003 6:50 pm
Location: Belgium

Post by DrGreenTom »

!Pretfles! wrote:
EryciusPuteanus wrote:Ik ga hier waarschijnlijk van iedereen een pantoffel tegen m'n kop krijgen, maar ik doe eigenlijk al die moeite niet om aan extra biljetten te geraken. Ik moet wel zeggen dat ik wat minder met Bancontact en Proton betaal, en wat meer met biljetten sinds vroeger, en ik pas ook op dat ik zo mogelijk geen ongeregistreerde biljetten uitgeef, maar daar houdt het ook bij op.
Same here,
niets speciaals, behalve als mijn ouders langskomen dat die wel effe hun biljetten laten opschrijven, maar echt vaak is dit ook niet.
en hier nog zo één. Ik ben wel van plan om aan vrienden die naar het buitenland op reis gaan te vragen of ze toch telkens minsten van één biljetje ginder de gegevens willen invoeren, zodat m'n verspreidingskaartje lekker vol raakt. Maar daar blijft het dan ook bij.
Liever 10 vogels in de lucht dan 1 die mijn terras volschijt
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”